10 травня 2016 року у Міністерстві освіти і науки України відбулась зустріч Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич з представниками інститутів громадянського суспільства, членами Громадської ради при МОН та експертами. Під час зустрічі Лілія Гриневич презентувала пріоритетні напрямки діяльності Міністерства у 2016 році.
Міністр освіти і науки зазначила, що в рамках Програми діяльності Уряду у 2016 році Міносвіти визначило такі пріоритетні цілі: дерегуляція і дебюрократизація системи управління освітою у питаннях ліцензування і акредитації вищих, середніх та дошкільних навчальних закладів. Міністр наголосила на нагальній потребі спрощення ліцензування дошкільних навчальних закладів: «Сьогодні ми маємо кризу у системі дошкілля – черги до дошкільних установ і водночас – надзвичайно забюрократизована процедура відкриття приватних навчальних закладів». Лілія Гриневич повідомила, що наразі досягнуто погодження з усіма міністерствами нових санітарно-епідеміологічних умов для дошкільних та середніх навчальних закладів, що сприятиме зняттю частини бюрократичних вимог для відкриття приватних дошкільних навчальних закладів. «Важливим питанням також є автоматизація процесу ліцензування навчальних закладів, з максимально прозорим публічним висвітленням процесу ліцензування», – підкреслила Лілія Гриневич.
Важливим пріоритетним напрямом діяльності МОН буде оновлення змісту навчальних програм загальної середньої освіти. «Питання оновлення змісту і запровадження компетентнісного підходу – основа реформи середньої школи. Ми повинні навчити наших дітей використовувати знання і вміння, які вони отримали, для вирішення повсякденних життєвих ситуацій», – пояснила Міністр.
Як повідомила Лілія Гриневич, до 1 вересня будуть переглянуті навчальні програми початкової школи, а також дев’ятого класу, для якого у наступному році мають друкуватися підручники. Окрім цього, у Міністерстві триває робота над розробкою нового алгоритму створення та закупівлі шкільних підручників.
Модернізація професійно-технічної освіти – один із пріоритетів діяльності МОН у 2016 році. Професійно-технічні навчальні заклади планується перевести на обласний рівень управління, а також міст обласного значення. Лілія Гриневич повідомила, що у пропозиціях до нового проекту закону «Про професійну освіту» передбачається фінансування професійно-технічної освіти з кількох джерел. Зокрема, субвенція на здобуття загальної середньої освіти, державне замовлення на гостродефіцитні спеціальності національного значення, а також регіональне замовлення, спрямоване на задоволення потреб регіонального ринку праці. Також розглядається джерело галузевого замовлення, що може здійснюватися міністерствами, інституціями або приватним бізнесом.
Окрім того, Міністерство освіти і науки продовжуватиме імплементацію Закону України «Про вищу освіту» та впроваджуватиме нові стандарти змісту вищої освіти. У науковій сфері, серед пріоритетів діяльності Міністерства – проведення аудиту науково-інноваційної системи України, перші результати якого мають бути готові до кінця 2016 року. «Аудит відбувається у межах програми «Горизонт-2020». Його результати дозволять нам визначити, як далі розвиватись науковій сфері», – зазначила Лілія Гриневич. Також до цього напрямку належить питання створення Національної ради з питань науки і технологій, що змінить систему управління наукою, зробить її прозорою.
Міністр наголосила, що діяльність за пріорітетними напрямами Міністерства здійснюватиметься одночасно із тими заходами, яких потребує функціонування системи освіти і науки України в цілому.