Спеціальність “Менеджмент”

    У перекладі з англійської слово «manager» означає – керівник, завідувач, директор, управлінець. Наприкінці  ХІХ століття в США став застосовуватися зовсім новий підхід до системи ефективного управління підприємством і ролі менеджера в цій системі. Наука «Менеджмент» оповідала про досягнення поставлених цілей за рахунок взаємодії чотирьох дій: планування, організації, мотивації та контролю.

     Менеджмент – уміння домагатися поставлених цілей, використовуючи працю, інтелект і мотиви поведінки інших людей, що працюють в організації.

До плюсів роботи менеджера можна віднести:

  • хороші перспективи зростання по кар’єрних сходах;
  • можливість працювати в різних сферах;
  • спілкування з цікавими людьми;
  • стабільне зростання зарплати;
  • налагодження корисних зв’язків.

Найпоширеніші напрямки працевлаштування:

  • сільськогосподарський комплекс;
  • послуги транспорту;
  • фінансові установи;
  • маркетингові, рекламні кампанії;
  • державні служби;
  • будівельні фірми;
  • транспортні управління;
  • туристична сфера.

    Фахівці цієї сфери завжди будуть необхідні, тому що управління підприємством не можна уявити без грамотного керівника. У будь-якій структурі потрібні люди, які вміють залучати у виробництво інших, планувати, здійснювати контроль. Сучасний в наші дні менеджмент дуже популярний, так як передбачає системний підхід до роботи керівника, який об’єднує контролюючі функції з безпосередньою організацією технологічного процесу.

 

Історія професії

    Виникнення управлінської діяльності  знаходимо в найдавні­ших суспільствах. В доісторичні часи полювання, спільна праця та охо­рона власної території вимагали чіткої координації дій кожного члена племені. Навряд чи можна було створити велетенські споруди та могутні імперії Стародавнього Світу без уміння керувати масами людей.

    Близько 4000 років тому був написаний трактат про методи й стиль управління колективом “Повчання Птаххотепа”, який радить: “Якщо ти начальник, будь спокійний, коли слухаєш слова прохача; не відштовхуй його, перш ніж він полегшить душу від того, що хотів сказати тобі”.  Уміння слухати – важливий прийом мистецтва управління. А ще вміння мотивувати працівників, шукати надійних партнерів, контролювати та регулювати діяльність колективу.

    Теорія і практика менеджменту перебувають у постійному пошуку для створення ефективної системи управління організаціями, яка б відповідала сучасним умовам розвитку економіки і суспільства.

 Особливості професії

          Менеджмент, як напрям, має на увазі процес управління виробництвом, компанією або її відділом. Робота в цій сфері спрямована на планування, впровадження та контроль за підтриманням оптимальних умов діяльності об’єкта з метою отримання прибутку і мінімізації витрат.

Важливо:

  • вміти грамотно вести переговори, приймати і обробляти замовлення;
  • знати діловодство, економіку і соціологію;
  • вміти організувати людей і націлити на результат;
  • навчитися швидко оцінювати ситуацію для прийняття рішення;
  • освоїти техніку роботи з запереченнями;
  • використовувати методи мотивації клієнта;
  • розбиратися в технології оптових продажів;
  • мати здатність вести і розширювати клієнтську базу;
  • брати участь у презентаціях і виставках;
  • освоїти первинну бухгалтерію;
  • бути впевненим користувачем ПК.

 

 Чим займається менеджер

     Робота менеджера пов’язана зі спілкуванням з людьми. В його обов’язки входить напрацювання клієнтської бази, ведення переговорів, проведення презентацій товару, укладання договорів, контроль своєчасного постачання і оплати замовлень, відстеження дебіторської заборгованості. Частіше за все менеджери займаються продажами або закупівлями, управлінням проектами, PR-просуванням, підбором персоналу, рекламою, адміністративно-господарською частиною або забезпеченням життєдіяльності офісу (офіс-менеджери).

     До числа основних функцій менеджера відноситься:

  • підбір кваліфікованих фахівців, які будуть ефективно працювати на благо підприємства;
  • мотивація персоналу до збільшення працездатності;
  • складання і реалізація планів, укладення договорів, контрактів, угод;
  • контроль за якістю продукції, робота над збільшенням продажів;
  • раціонально використовує матеріальні і трудові резерви;
  • вивчення потреб покупців, проведення переговорів з партнерами по бізнесу.

  Особисті якості менеджера:

  • активна життєва позиція;
  • аналітичний склад розуму;
  • здатність швидко навчатися;
  • висока працездатність;
  • готовність брати відповідальність;
  • грамотна мова;
  • дисциплінованість;
  • бажання працювати і заробляти;
  • життєрадісність;
  • ініціативність;
  • комунікабельність;
  • багатозадачність;
  • наполегливість;
  • спрямованість на результат;
  • оптимізм;
  • організованість;
  • стресостійкість;
  • впевненість в собі;
  • добре розвинена інтуїція;
  • цілеспрямованість;
  • енергійність.

     Менеджмент – це сфера великих можливостей і високих шансів на реалізацію. Диплом про закінчення ВСП  «Кіцманський фаховий коледж  Закладу вищої освіти «Подільський державний університет» є першим кроком, який здатний відкрити перед амбітною людиною безмежні перспективи. Треба тільки поставити цілі і намагатися не зупинятися на досягнутому!

 Освітня кваліфікація – Фаховий молодший бакалавр з менеджменту

Кваліфікація  в дипломі:

Освітньо-професійний ступінь − Фаховий молодший бакалавр;

Спеціальність – Менеджмент;

Освітньо-професійна програма – Менеджмент

Фахівець здатен виконувати зазначені професійні роботи за Національним класифікатором України: «Класифікатор професій» ДК 003:2010:

1229.7 Завідувач відділу

3436    Помічники керівників

3436.1 Помічник керівника підприємства (установи, організації)

3436.2 Помічник керівника виробничого підрозділу

3436.2 Помічник керівника іншого основного підрозділу

3436.3 Помічник керівника малого підприємства без апарату управління

3436    Референт з основної діяльності

3439    Фахівець.

Перелік посад, котрі може обіймати випускник, не є вичерпним.