ЦІКАВИЙ СВІТ ФРАЗЕОЛОГІЇ

     «Шановні наші студенти, майже десять років, зці́пивши зуби, ви гризли граніт науки. Інколи били байдики, інколи зі шкури пнулися. Коли ваша світла голова підкорювала вершини знань, було відчуття, ніби гора падала з плечей, в іншому випадку – лили́ся крокодилячі сльози. На чомусь уже й собаку з’їли, а через те, що більше точили ляси, а не слухали вчителя, піймали такого облизня, що зараз ви розводите руками, коли чогось не знаєте, а ми, викладачі, си́віємо на очах. Так от, щоб ви не розповідали нам сон рябої кобили, менше смішки́ справляйте, а з відкритим ротом слухайте все і мотайте на вус»

     Ось так незвично розпочалося відкрите заняття у В-11 групі 7 грудня. Однак саме такий початок  і пояснив тему («ЦІКАВИЙ СВІТ ФРАЗЕОЛОГІЇ» (Стилістичні засоби  лексикології та фразеології. Роль фразеологізмів у мовленні).

изображение_viber_2021-12-15_08-27-52-175

    Викладачка  української мови та літератури Томаш Оксана Василівна поставила за мету поглибити й удосконалити знання студентів із фразеології,  сприяти вдосконаленню умінь і навичок тлумачити зміст фразеологізмів, використовувати їх у мовленні; розвивати творчі здібності студента; збагачувати словниковий та фразеологічний запас.

     Застосувала викладачка на занятті різноманітні засоби та методи: бесіду, розповідь, пояснення з комп’ютерною демонстрацією, розгадування кросворда, інтерактивні вправи, презентацію, дослідження методом ментальної карти/інтелект-карти; СМС-повідомлення; написання есе методом бриколажу, гру «Брейн-ринг».

изображение_viber_2021-12-15_08-27-52-824

     За успіхами і невдачами студентів групи пильно спостерігати гості: заступниця директора з навчальної роботи Слободян С.Є., завідувач методичного кабінету Король М.О., голова циклової комісії гуманітарних дисциплін Карасьова М.В., куратор групи Куспис О.І., викладачі циклової комісії Козак Я.Д., Ружицька Ю.В., Олексюк Г.М., Стасюк С.В. Для них спеціально були розроблені картки оцінювання роботи на занятті кожного студента, у яких було зазначено вид роботи та критерії оцінювання.

изображение_viber_2021-12-15_08-27-53-317

    Коли підбивали підсумки, викладачка запитала студентів, що найбільш здивувало, зацікавило, які форми роботи сподобалися. Одним – завдання дослі́дницького характеру, де студенти вишукували  історію деяких фразеологізмів і оформлювали свою роботу методом  ментальної карти/інтелект-карти за схемою: фразеологізм→його походження→його значення→його застосування. Іншим – написання есе методом бриколажу. Усім сподобалося писати СМС-повідомлення викладачу про студентське життя із застосуванням фразеологізмів (найбільшу кількість есемесок отримала куратор групи Куспис О.І.). Усім хлопцям групи найбільше сподовався Брейн-ринг, адже їхня команда за кількістю балів перемогла команду дівчаток.

изображение_viber_2021-12-15_08-27-55-651

    «Пам’ятайте: крапля камінь точить! Не заривайте талант свій у землю! Добробут і благоустрій – це не манна небесна, це праця у поті чола свого! Якщо будете вчитися сяк-так, то лаврового вінка не отримаєте. Не відкладайте здобуття нових знань у довгий ящик! Не станьте втраченим поколінням!  Ні пуху, ні пера  вам!!» – насамкінець фразеологічними зворотами звернулася Томаш О.В. до студентів групи.