Правильний вибір професії є дуже важливим, оскільки він зумовлює моральне задоволення особистості від своєї діяльності, позитивну самооцінку, високу продуктивність праці, якість продукції. Він є точкою, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства, поєднання особистих і загальних інтересів. Завдання профорієнтації полягає в ознайомленні учнів з професіями та правилами їх вибору, вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією.
Викладачі Кіцманського коледжу Подільського державного аграрно-технічного університету в травні відвідали випускні класи декількох шкіл Вижницького району Чернівецької області з метою проведення профорієнтаційної роботи. Викладачі ознайомили випускників шкіл з переліком професій, якими можна оволодіти в Кіцманському коледжі ПДАТУ. Учням було роз’яснено, які вимоги ці професії пред’являють людині. Завдяки таким зустрічам учні виявляють та аналізують свої індивідуальні схильності та психофізіологічні можливості, зіставляють їх з вимогами професії, до якої вони мають інтерес. Викладачі коледжу прагнуть надавати консультації і батькам учнів-випускників. Така взаємодія має на меті полегшити процес вибору професії та навчального закладу майбутнім абітурієнтам.
Психологи вважають, що при виборі професії відповідність між психологічними особливостями людини й відповідними характеристиками професії є дуже важливою. Професія має бути цікава. Якщо молодій людині подобаються тварини, рослини, то їй буде цікаво у своїй професійній діяльності взаємодіяти з об’єктами живої природи, наприклад, в таких професіях, як ветеринар чи агроном. Якщо підліток цікавиться технікою та точними науками, тоді варто вибрати професії геодезиста, землевпорядника або бухгалтера. Якщо школяру приносить задоволення спілкування з людьми – його професія – правознавець, менеджер, організатор ведення фермерського господарства. Отож, варто обирати ту професію, де здібності будуть максимально реалізовані у професійній діяльності. Тільки це є умовами досягнення успіху. І нарешті, тип професійної діяльності має збігатися із особистісним характерологічним типом. Скажімо, якщо людина товариська – їй більше підійдуть професії, пов’язані з численними контактами, а якщо емоційно нестійка – вона зможе виконувати рутинні види діяльності, що вимагають концентрації протягом тривалого часу. Але психологічні властивості людини – досить гнучкі і мінливі. Головне – інтерес. Отож: здібності людини формуються під час зацікавленої діяльності. Молодим людям варто пам’ятати: обираючи професію – ти обираєш долю. Професія має приносити задоволення, давати адекватну фінансову винагороду і забезпечувати максимальну реалізацію можливостей особистості.