Щоб активізувати самостійну діяльність студентів найчастіше я в своїй роботі використовую метод проекту.
Такий метод є ефективним, оскільки формує самостійну позицію учня, розвиває дослідницькі і рефлексивні навички, стимулює практичну. творчу та пізнавальну діяльність, дає можливість реалізувати принцип зв’язку навчання з життям.
Проект – це комплекс дій, спеціально організованих викладачем, що самостійно виконується учнями та завершується створенням продукту, який складається з об’єкта дослідження та його усної, письмової або комп’ютерної презентації.
Головною перевагою даного методу є те що за короткий час студент спроможний засвоїти великий обсяг нового матеріалу. Це є дуже актуальним саме при вивченні економічної і соціальної географії світу, адже теми передбачені навчальною програмою містять великий об’єм інформації, яка повинна бути опрацьована в короткий строк.
Також важливою перевагою при застосуванні методу проекту є можливість широкого використання мультимедійних засобів. Це забезпечує нові шляхи подання інформації – демонстрацію картосхем малюнків, фотографій процесів та явищ. Навіть коли презентується проект студенти-слухачі мають можливість отримати масу нової інформації та оволодіти певними знаннями.
Найчастіше метод проекту я використовую при вивченні країн і регіонів світу, а також при розгляданні тем «Населення світу», «Господарство світу», «Глобальні проблеми людства».
В поточному навчальному році нашими студентами були створені проекти по темах:
- Демографічна проблема та шляхи її подолання.
- Етнічний та релігійний склад населення світу.
- Хімічна та легка промисловість світу
- Економічно-географічна характеристика США, Канади, Австралії , Нової Зеландії.
Робота над індивідуальними творчими проектами надзвичайно розвиває дослідницькі навички учня, сприяє розвитку працелюбності, ініціативності, організаційності. Випробовує сили та волю студента, характеризує його дисциплінованість та вміння працювати в колективі. Але головне завдання використання методу проекту – навчити студента самостійно поповнювати свої знання, що завжди буде збільшувати його творчий потенціал та підвищувати інтерес до навчання.