Організація ефективного дистанційного навчання – новий виклик сучасному вчителю…

     Найнеобхіднішим у навчанні є комунікація, тобто спілкування. І від рівня спілкування залежить ефективність навчання. Проводити заняття віддалено, не бачити студентів, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми — ось з такими труднощами стикнулися сучасні  педагоги,  які ще рік тому не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі. Пандемія внесла несподівані корективи і змусила всіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики. Складністю дистанційного навчання є не тільки стимулювання  молоді  до роботи, а й можливість розгортання діалогу.

     9 грудня  у групі ТЗП-21 викладачем української мови та літератури Томаш О.В. було проведено відкрите факультативне онлайн-заняття. Чому саме з-посеред усіх занять було вибрано факультатив?

    Українська мова, яка є обов’язковим навчальним предметом, що виноситься на ЗНО, потерпає від сучасних умов. Теоретичний матеріал не дасть змоги викладачеві в повній мірі оцінити їх практичне застосування. Факультативні заняття ж не вимагають оцінювання роботи, обов’язкової присутності усіх здобувачів освіти.

     По-друге, факультативне заняття – це різноманіття  навчальної роботи ,  джерело розвитку пізнавальних інтересів. Практичні заняття мають, як правило, тільки тренувальний характер. Факультативні заняття проводяться  невимушено, спокійніше, без психологічного внутрішнього тиску і т.д.

    Щоправда, факультативи проводяться за затвердженими   планами, ведеться журнал відвідувань, заняття йдуть за розкладом  і за визначеною тривалістю в часі.

изображение_viber_2020-12-14_00-41-14

    У першій частині заняття другокурсники закріпили вивчену  саме у цьому семестрі тему «Головні члени речення  та способи їх вираження» тренувальними вправами, перевірили  вивчену поезію А.Малишка. Переглянули вкотре таблицю  лайфхаків, відеофільм «Члени речення. Онлайн-курс з підготовки до ЗНО “Лайфхаки з української мови», за яким створено таблицю; виконували практичні вправи на закріплення цього матеріалу та вправи сервісом LearningApps.org  за допомогою невеликих інтерактивних модулів.

      Далі – повторювали матеріал, який проходили ще на І курсі навчання з української мови: «Наголос», «Складні випадки правопису м’якого знака», «Складні випадки правопису апострофа», «Спрощення в групах приголосних», «Правопис слів іншомовного походження» знову-таки тренувальними інтерактивними вправами.

    Виявилося, що правила наголошування слів даються студентству найважче. У кожного своя метода запам’ятовування найуживаніших і проблемних слів. Наприклад, юнак з Чернівецького національного університету ім.Ю.Федьковича прославився тим, що написав пісню у стилі реп, яка складається з одних правильно наголошених слів. Другокурсники мали змогу її прослухати, а потім виконати вправи за посиланнями.

    З досвіду Оксана Василівна знає, що вразливим місцем студентства є лексика. Йдеться передусім про стилістично невмотивоване вживання таких шарів лексики, як діалектизми, жаргонізми, сленгізми, просторічні слова, сполучення слів, суржик. Часто не задумуючись над власним мовленням, люди калічать рідне слово. Обов’язок кожної культурної людини, особливо нашої молоді – дбати про чистоту власного мовлення  і не боятися «заглядати у словник», доглядати «свій сад» – українську літературну мову. Інтерактивна вправа «Слововживання: неправильно-правильно» допомагає студентам при вивченні саме цього мовознавчого розділу.

    Насамкінець усі студенти погодилися підтримати традиційний письмовий флешмоб, відповівши на запитання «Я розмовляю українською, бо…..» і взяти участь у вайберівській вікторині-голосуванні «Чи допомагають мені факультативні заняття при підготовці до ЗНО?»

    Викладач подякувала студентам групи та запрошеним (Півторан Т.О. – директорці коледжу, Петракович В.Ю. – заступниці директора, Королю М.О. – завідувачу методичним кабінетом, Мамаєвській Л.О. – завідувачці відділення, Карасьовій М.В. – голові циклової комісії гуманітарних дисциплін, Пілат І.В. – кураторці групи ТЗП-21) за участь та співпрацю, побажала всім здоров’я і витримки.