Уроки минулого “Неможливо розповісти про геноцид, але і замовчувати його не можна”
Ці слова належать колишньому в’язню Освенцима Єлі Візелю. Він вижив у таборі смерті, щоб стати письменником та журналістом, а у 1986 році – лауреатом Нобелівської премії миру.
У всьому світі 27 січня вшановують День пам’ять жертв Голокосту. Саме в цей день 1945 року було звільнено в’язнів найбільшого нацистського табору смерті Аушвіц-Біркенау в Освенцімі. Цьогоріч світ відзначає 75-річчя цієї події.
В понеділок 10.02.2020 р, в нашому навчальному закладі викладачами циклової комісії гуманітарних дисциплін – Карасьовою М.В, та Пасічником О.О, було проведено захід для студентів першого курсу МБО-11 групи, відділення № 2, спеціальність “Облік і оподаткування”, “Менеджмент” – “До Дня пам’яті жертв Голокосту:уроки минулого”. Серед запрошених гостей була також група студентів IV курсу, спеціальності “Геодезія та землеустрій“, відділення № 1 куратор групи – заступник з навчальної роботи – Козій Г.В, голова циклової комісії природничо – матиматичних дисциплін Гуцуляк О.О.
Викладачами коледжу було наголошено, що Голокост – одна з найбільш вивчених сторінок світової історії, але водночас одна з найбільш ідеологічно заангажованих. На сьогодні зібрано величезний масив наукових і документальних публікацій про Голокост.
Більшість дослідників вважають, що Голокост тривав протягом 1933-1945 років. Під жертвами Голокосту часто розуміються не лише євреї, а й інші етнічні та соціальні групи, яких нацисти переслідували і знищували за приналежність до цих груп (роми, масони, безнадійно хворі).
Тобто у ширшому розумінні Голокост – систематичне переслідування і знищення людей за ознакою їх расової, етнічної, національної приналежності, або генетичного типу як неповноцінних, шкідливих.
На відміну від інших трагедій людства, Голокост мав декілька характерних рис, які відрізняють його від голокостів інших сторіч. Під час нацистського Голокосту були знищені, досить часто планомірно, мільйони людей на великому географічному просторі. З цією метою будувалися табори смерті, де запроваджувалася система винищення людей.
В ході виховного заходу студенти мали можливість переглянути жахливі документальні кадри про історію Голкосту, ознайомитись з перебігом тогочасних подій, адже для з дійснення Голокосту використовувалися ефективні та нові на той час методи знищення людей. Зокрема, вживалися нові види хімічних та механічних засобів вбивства, будувалися крематорії, використовувалися обчислювальні машини для контролю над кількістю знищених.
Викладачі коледжу Карасьова М.В. та Пасічник О.О. акцентували увагу студентської молоді на тому, що нацистський Голокост вирізняється своєю жорстокістю. Існують численні приклади використання полонених для медичних експериментів, тортур. Характерною рисою Голокосту є намагання підтримувати «чистоту раси», знищуючи представників усіх верств мирного населення, включаючи дітей.
Важливо відзначити, що наймасовіше вбивство при Голокості сталося у вересні 1941 року в урочищі Бабин Яр поблизу Києва, де було вбито більше 33 000 євреїв всього за два дні.
Жертв Голокосту пригадують щороку 27 січня. Цю дату визначила Генеральна асамблея ООН. Саме 27 січня 1945 року Червона армія звільнила комплекс німецьких концентраційних таборів Аушвіц-Біркенау поблизу міста Освенцим. Першими в табір увійшли бійці 1-го Українського фронту за підтримки 4-го Українського фронту. У боях з охороною Аушвіца, яка складала приблизно 6 тисяч людей, загинули близько 300 радянських солдатів.
На сучасному етапі розвитку світового суспільства одним із пріоритетних завдань є потреба гуманістичного розвитку, в тому числі усвідомлення усіх жахіть проявів Голокосту та унеможливлення повтору цих подій.