Розвиток новітніх інформаційних технологій а також інженерно-технічних засобів їх впровадження, висувають підвищені вимоги до підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних вирішувати сучасні професійні завдання на світовому рівні. Найважливіша роль у підготовці таких спеціалістів належить навчальним закладам України, де процес навчання повинен відповідати високим міжнародним стандартам якості освіти. Якість освіти є основним пріоритетом державної науково-освітянської політики. Розвиток та реформування освітянської галузі, повинно бути адаптоване до основних вимог Закону України «Про фахову передвищу освіту». Запровадження єдиних національних стандартів використання інформаційних технологій (IT) з умов відповідності європейській і світовій системі менеджменту якості та міжнародній системі стандартів: ISO 9001, ISO 9001:2000, ISO 17799, ISO 27001 є основною сучасною стратегію підвищення ефективності вітчизняної освіти та конкурентоздатності випускників начальних закладів.
В цьому контексті на засіданні циклової комісії агромеханічних та землевпорядних дисциплін, що відбувалося в січні 2021р надзвичайно актуальною була доповідь викладача Козій Г.В.. Вона розповіла присутнім про свій досвід роботи у складі підкомісії із спеціальності: 193 «Геодезія та землеустрій» Науково-методичної комісії №6 з «Будівництва, технологій та транспорту» сектору фахової перед вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти та науки України. Ця підкомісія в листопаді-грудні 2020 року займалася розробкою документа: «Стандарт фахової передвищої освіти України, освітньо-професійний ступінь: фаховий молодший бакалавр, галузь знань: 19 Архітектура та будівництво, спеціальність: 193 Геодезія та землеустрій». Цей стандарт знаходиться ще на розгляді, але буде затверджений найближчим часом.
Наступним на засіданні циклової комісії виступив викладач Семенюк В.О. з доповіддю на тему: «Інновації в системі професійного навчання студентів спеціальності «Виробництво і переробка продукції рослинництва». Він наголосив на тому, що сучасний соціально-економічний розвиток суспільства вимагає використовувати нові інноваційні методи та технології навчання студентів у навчальних закладах, які дозволять майбутнім фахівцям бути конкурентоспроможними на ринку праці.
Сьогодні інновації в галузі освіти поділяють на:
– психолого-педагогічні – нововведення в навчальний, виховний, управлінський процес;
– науково-виробничі – комп’ютерні та мультимедійні технології;
– соціально-економічні – правові, юридичні та економічні нововведення.
Сьогодні найбільш популярними інноваційними методами навчання, які дозволяють використовувати нові технології викладання є: контекстне навчання, імітаційне навчання, проблемне навчання, модульне засвоєння знань, дистанційне навчання.
Інноваційні технології навчання характеризують, як технології, засновані на нововведеннях: які дозволяють:
студентам: ефективно використовувати навчально-методичну літературу та матеріали; засвоювати професійні знання; розвивати проблемно-пошукове мислення; формувати професійне міркування; активувати науково-дослідницьку роботу; розширювати можливості самоконтролю отриманих знань;
викладачам: оперативно обновлювати навчально-методичну літературу; впроваджувати модульні технології навчання; використовувати імітаційні технології навчання; розширювати можливості контролю знань студентів;
у цілому: удосконалювати якість наявних технологій підготовки спеціалістів.
Інноваційна освітня діяльність – це складний процес, що потребує умілого, конструктивного управління. Впровадження інноваційних педагогічних технологій суттєво змінює освітній процес, що дозволяє вирішувати проблеми розвивального навчання. У сучасному процесі навчання мають використовувати як традиційні, так і інноваційні методи навчання, які не менш дієві, а в інших випадках без них просто не обійтися. Потрібно, щоб вони були у постійному взаємозв’язку і доповнювали один одного.