Враховуйте труднощі адаптаційного періоду першокурсників.
• Стежте за темпом пари – високий темп заважає багатьом студентам засвоювати матеріал.
• Налагоджуйте емоційний контакт з групою.
• Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання студента. Оцінка досягнень повинна бути орієнтацією на успіх, сприяти розвитку мотивації до навчання, а не її зниження.
• Помічайте позитивну динаміку в розвитку кожного окремого студента (не можна порівнювати «Олену з Богданом», можна – «Богдана вчорашнього і Богдана сьогоднішнього»).
• Можна виражати свою незадоволеність окремими діями студента, але не студентом в цілому.
• Розвивайте навички самоконтролю. Не бійтеся визнати свої помилки. Постійно аналізуйте всі плюси і мінуси в своїй роботі.
• Урізноманітнюйте методику роботи в групах, в парах, індивідуально.
• Не створюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок, виставляйте оцінки не формально, а з урахуванням індивіду особливостей і досягнень кожного студента.
• Разом з оцінкою частіше використовуйте позитивні оцінні думки («молодець, хороша відповідь, впорався» і т. д.).
• Не допускайте педагогічного маніпулювання.
• Пам’ятайте: якщо Ваш голос стає загрожуючи хрипким, це означає, що Ви робите щось не те.
• Пояснюючи новий матеріал, не поспішайте, повторіть зайвий раз.
• Спирайтеся в роботі зі студентами на їх реальні знання, уміння та навички.
• Створюйте ситуації успіху на занятті, щоб студенти не боялися відповідати і повірили в себе та свої сили.
• Говоріть батькам своїх студентів завжди найкращу правду, яку Ви знаєте про них.
• Не забувайте: проявом педагогічного успіху є усмішка на обличчях студентів.