Заручник свого прізвища

    У всі часи педагога хвилювала проблема, як зробити так, щоб усім було цікаво на занятті, щоб усі були зайняті навчальним процесом, щоб не залишилося жодного байдужого. В останній час особливо знизився інтерес студентів до навчання.

    Тож у зв’язку з тенденцією зниження інтересу молоді до навчальної діяльності у практику почали входити нестандартні форми занять. Вони з’явилися в середині 70-х років ХХ століття. З того часу форми проведення цих занять стали більш численними й різноманітними. Якоюсь мірою вони набули буденності в студентському житті, навіть до традиційних занять викладачі включають елементи нестандартності.

     Нестандартні заняття більше подобаються молоді, ніж буденні навчальні. У них незвичайні задум, організація, методика проведення. Тому багато педагогів вбачають у них прогрес педагогічної думки, правильний крок у напрямку демократизації. З іншого боку – перетворювати нестандартні заняття в головну форму роботи, вводити їх у систему недоцільно через відсутність серйозної пізнавальної праці, невисокої результативності, великої витрати часу на підготовку до заняття.

    Томаш О.В., викладач української мови та літератури, провела нестандартні заняття з української літератури за темою «Розстріляне відродження. Драматургія поч..ХХ ст.. Микола Куліш «Мина Мазайло».

    23 березня 2017 р. в аудиторії №26 згідно тематичного плану з української літератури у групі В-12 було проведено відкрите заняття за темою: «Розвиток національного театру, драматургії 1920-1930 рр. Життєвий і творчий шлях Миколи Куліша (1892-1937). Зв’язок із театром Л.Курбаса». Вид заняття: повідомлення і засвоєння нових знань (заняття-подорож). Мета заняття: поглибити вивчене про розвиток української драматургії в першій третині XX ст.; розкрити традиції українського професійного театру у XX ст. та роль Леся Курбаса в його створенні, ознайомити студентів із життєвим і творчим шляхом видатного українського драматурга Миколи Куліша; історію драми «Мина Мазайло». Форми, методи і засоби навчання: робота у парах, робота у творчих групах («театрознавців», «біографів», «істориків», «літературознавців»), реферування,  метод обміну інформації, бесіда,  методи «розв’язування кросворда», «чарівне віяло запитань»

5cCWwUKvcA4

6Hp2fyhCjig

FyIiEnZvua4

    8 червня 2018 року у групі МБО-11 проведено відкрите заняття «Микола Куліш «Мина Мазайло». Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння. Показ денаціоналізованого міщанина, який вважає зміну свого прізвища вирішенням усіх проблем. Вид заняття: комбіноване з елементами нестандартного (заняття-дискусія ігрового моделювання). Мета заняття: продовжити знайомство з творчістю М.Куліша, з`ясувати особливості показу процесу українізації 20-х рр. ХХ ст. у драмі «Мина Мазайло», розкрити актуальність п`єси у наш час; розвивати навички аналізу драматичних творів; розвивати навички імпровізування, розвивати уміння сприймати на слух нову інформацію, виділяти головне, уміти вести дискусію. Форми, методи і засоби навчання: «інтелектуальна розминка», інсценізація, пошукова робота, дослідження, літературний диктант, метод «занурення в епоху»: «ток-шоу», «інформаційне гроно», створення фанфіків.

IMG-1b1de664b8294d7749910aae2fb21643-V

IMG-2b7c47c8b979a363f6800dc786022070-V

IMG-0047a20d37791d69dccc058d936a2a73-V

IMG-224f55f2c06445d4abd6db9f32ae2c2d-V

IMG-6510c84bd675df3a3a32cc36e7f10bd8-V

IMG-c42bed42ea0d04b60d210fcdb3da8bff-V

Comments are closed.